e-비즈니스

Turning Off the TV (eMarketer)

김덕현 2005. 8. 25. 17:24

eMarketer의 8월 24일자 기사 (아래)에 의하면

 

1. 미국 경우, 광대역 내지는 초고속 통신망의 보급 확대에 따라 일반 시민들이 TV를 보는 시간이 급격히 줄어 들고 있다. 미국 내 초고속 통신망의 보급은 2003년도에 전체 가구의 23.1%이던 것이 2005년에는 32.6%, 2008년에는 56.3%, 2010년에는 62%에 달할 것으로 예측되고 있다.

 

2. 위와 같은 기술 발전에 따라 미국과 캐나다의 경우, 인터넷을 사용하지 않는 사람들은 일주일에 평균 14시간 동안 TV를 보는 것에 반해 인터넷 사용자는 일주일에 평균 12시간 정도만 TV를 보는 것으로 조사되었다.

 

3. 인터넷의 발전은 결국 전통적인 언론 매체 중에서 TV, 신문, 잡지 등은 퇴락하게 만들 것으로 예상된다. 라디오나 비디오 게임은 여전히 활용도가 유지될 것으로 전망된다.

 

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Turning Off the TV

Published: August 24, 2005

 

 

"Click!" used to signify that, somewhere, someone was turning on a television set. Today, to more and more people, it means touching a mouse to hyperlink between Web pages.

According to Forrester Research's report, "The State Of Consumers And Technology: Benchmark 2005," the adoption of consumer electronics and Internet access will continue to see significant growth through the end of the decade. By 2010, 62% of US households will have broadband access to the Internet, 53% will own a laptop and 37% will use a digital video recorder (DVR) to gain control over how and when they watch TV.

Forrester found that in 2004, 39.5 million US households shopped online — 3.5 million more than in 2003 — and broadband, laptop and home networking adoption will help drive online research and purchasing to more than 55 million households by 2010.

eMarketer projects that broadband penetration for all households (not just online households) will grow from 23.1% in 2003 to 56.3% in 2008.

The new technologies are already changing consumer behavior. And the better the technology, the faster the change.

The Forrester survey, of nearly 69,000 people in the US and Canada, found that broadband Internet users watch just 12 hours of TV per week, compared with 14 hours for those who are offline. Those using a dial-up connection watch 12.5 hours of TV.

The study concluded that in the competition for consumers' time, the biggest loser is television. While newspapers and magazines will also suffer somewhat from Internet competition, radio and video games will not.