o 올해 초부터 공급업체들에게 의무적으로 RFID를 사용하도록 한 월마트는 이러한 추적기술(tracking technology)이
월마트 영업에 어떻게 영향을 미쳤는지에 대한 결과를 공개
o 월마트는 공급 체인점들에 RFID를 사용한 것이 그 슈퍼마켓
체인을 위해 눈에 띄는 혜택을 가져왔는지 조사하기 위해 아칸소 대학교 연구진을 고용했으며, 연구진은 RFID 사용 결과 재고량이 16% 감소했다는 것을
발견함
o 연구진은 RFID를 붙인 12개 점포와 바코드를 사용한 12개 점포를 비교한 결과
RFID를 붙인 점포들의 재고품들은 바코드를 붙인 점포들보다 3배나 빨리 대체된
것으로 조사됨
- 월마트는 매뉴얼 직접 주문을 10% 감소시킴으로써 스텝의 과잉
주문신청 감소
o 월마트는 내년 1월부터 차세대 RFID라고 알려진 Gen2를 준비하고 있으며, 2006년 중반에는
대형할인점들은 Gen1을 사용하지 않을 것임
o 월마트에 따르면 차세대 태그는 비용면에서 감소효과를 가져올
것
- Gen2는 태그 당 10센트 장벽을 깰 것
- 이번 달 말쯤에는 슈퍼마켓 체인
200개 점포들과 RFID 기술을 이용하는 5개의 보급센터를 보유할 것이며,
- 지금 월마트의 일류 공급업체들 중
100개의 업체들이 그 칩들을 사용하며, 내년 1월에는 300개로 증가될 것임
<원문>
Wal-Mart spills beans on groundbreaking
RFID project
And asks suppliers to grin and bear Gen2
(By Jo Best, Published: Wednesday 19 October 2005, Silicon.com)
Uber-retailer Wal-Mart - which mandated its suppliers to start using RFID from the start of this year - has released the first results of how the tracking technology has affected its business.
Wal-Mart hired researchers from the University of Arkansas to investigate if the use of RFID tags in the supply chain had tangible benefits for the supermarket chain. The researchers found that the use of RFID resulted in a 16 per cent reduction in out-of-stocks.
The research - which compared 12 stores equipped with RFID and 12 using barcode equipment - also found that out of stock items in RFID stores were replaced three times faster than those in barcode stores.
The retailer also reported fewer over-orders put in by staff, with manual orders dropping by 10 per cent.
Wal-Mart CIO Linda Dillman said in a statement: "This is no longer a take-it-on-faith initiative." She added that the retailer will be unveiling more RFID initiatives soon.
Wal-Mart has also announced that it will be ready to accept the next generation of RFID tags, known as Gen2, from January next year. By the middle of 2006, the retailer will stop accepting Gen1 tags.
With a problematic first rollout behind it, Wal-Mart is telling its suppliers that the second generation of tags needn't be such a strain.
Among the benefits of the next generation tag, according to Wal-Mart, is the cost - Gen2 tags will break the all-important 10 cents per tag barrier.
By the end of this month, the supermarket chain will have 200 stores and five distribution centres using RFID technology. one hundred of Wal-Mart's top suppliers now use the chips, with that number increasing to 300 in January next year.
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